De ce YOGA? (partea a 2-a)

Asana yoghina in natura

Viața este pulsație. Expansiune și contracție. La fiecare respirație avem o expansiune – inspirația și o contracție – expirația. Bătăile inimii. Viața este pulsație, dinamism, mișcare.

„Yogah Chitta Vritti Nirodhah”

spune Patanjali în Yoga Sutra, care este una dintre textele fundamentale ale filosofiei Yoga clasică.

Această definiție se traduce de obicei ca: ”Yoga înseamnă oprirea fluctuațiilor minții.”

Chitta = conștiință; este formată din toate simțurile / elementele de care suntem conștienți, de toate puterile prin care avem experiențe conștiente.
Vritti = se mișcă, se învârte.
Nirodhah = a verifica, a explora.

În multe cărți despre yoga și la majoritatea cursurilor pe care le-am urmat în domeniu am întâlnit această definiție.

La ce se referă?

Ați auzit de expresia Monkey Mind (Minte Maimuță)? Eu am una 😀. Îmi este greu să o țin liniștită chiar și pentru câteva minute…

În această definiție, Yoga înseamnă să observi, apoi să analizezi, apoi să controlezi / să ghidezi funcționarea minții. Avem o mulțime de gânduri care rulează non-stop în minte, în mod inconștient (ca un televizor pornit tot timpul, inclusiv reclamele); avem emoții, sentimente și condiționări în minte. Este foarte dificil de îndrumat, de controlat, de îmblânzit.. Yoga ne oferă metode și tehnici prin care învățăm cum să îmblânzim mintea, să o liniștim.

Mintea este cel mai important lucru pe care îl avem. Trăim în mintea noastră și este extrem de important să ne ascuțim atenția și să observăm cu pricepere mintea de mai multe ori pe zi.

”Oprirea fluctuațiilor minții”

Dacă gândim mai puțin, probabilitatea de a cădea victimele propriilor convingeri limitative este mai mică. )

Lăsând gluma deoparte, ideile bune și soluțiile la probleme ne vin în pauzele dintre gânduri, nu-i așa?

Unul dintre cadourile practicii yoga este depășirea limitelor pe care le conștientizăm despre noi. Ne ajută să recunoaștem ideile limitative (care rulează în mintea noastră) despre noi înșine și ne ajută și să facem ceva în legătură cu ele ca să le depășim.

De ce? Pentru că vrem ca mintea noastră să fie un loc plăcut în care să trăim, un loc prietenos, care să ne susțină să înaintăm în viață cu mai multă abilitate, măiestrie, iscusință, ușurință. Cu mai puține bariere și obstacole. Și ne mai dorim să fim o prezență pozitivă pentru cei din jurul nostru. Așa e?

În timpul practicii yoga urmărim să fim atenți doar la ce se întâmplă în momentul prezent, la respirație, la senzațiile corpului și mintea se liniștește. În aceste momente este mai accesibil să observăm tiparele de gândire ale minții noastre (ce fel de gânduri ne trec prin minte, de ce natură sunt, ce ne repetăm în mintea noastră de nenumărate ori și ajunge să fie adevărul nostru, cum ne vorbim nouă înșine, ce fel de gânduri avem despre cei din jur, etc.).

Repetând acest exercițiu pe salteaua de yoga, putem apoi transfera acțiunea de a observa mintea și corpul și în celelalte momente ale zile, în afara saltelei. Devenim mai buni în a ne asculta și în a ne cunoaște mai bine pe noi înșine.

”Până nu faci inconștientul conștient, acesta îți va controla viața, iar tu îl vei numi destin”

Carl Jung

Yoga ne oferă timp și spațiu pentru a ne cunoaște, pentru a aduce la suprafață ce rulează în subconștient și mai adânc în inconștient și treptat, strat după strat, să dăm vălurile la o parte, pentru a vedea realitatea așa cum este ea.

Tu ce metode folosești ca să-ți faci mintea să te ajute, să îți fie prietenă?

Împărtășește cu mine și cu ceilalți. Împreună suntem mai buni 😊.

N a m a s t e.
~ Lumina divină din mine salută și onorează lumina divină din tine. ~