Beneficii

Beneficiile practicii yoga (text adaptat dupa acest articol https://www.yogajournal.com/lifestyle/count-yoga-38-ways-yoga-keeps-fit):

Creșterea flexibilității

O flexibilitate mărită este una din primele și cele mai evidente beneficii ale practicii yoga. În primele clase, poate nu vei putea să-ți atingi degetele de la picioare sau să faci o extensie a spatelui cum făceai podul când erai mic / mică. Dar dacă practici în continuare, vei vedea că treptat te vei destinde și la un moment dat, ce părea imposibil la început, devine miraculos posibil. Vei observa că în timp încep să dispară din dureri și din tensiuni. Nu este o coincidență;

Întărirea musculaturii

Când ne întărim mușchii prin yoga, ei se mențin și flexibili în același timp.

Mușchii puternici nu doar arată bine ci ne și protejează de unele afecțiuni, de durerile de spate și ne ajută să menținem postura corectă, ceea ce ne duce la următorul punct;

Corectarea posturii corporale

O postură defectuoasă poate cauza probleme ale spatelui, gâtului și a altor mușchi și articulații.

Yoga ne face conștienți de importanța echilibrului și aliniamentului spatelui, a gâtului și a capului atât pe saltea cât și în afara saltelei;

Menținerea sănătății articulațiilor

De fiecare dată când practicăm yoga, articulațiile sunt folosite și mișcate în toată raza lor de acțiune. Acest lucru permite hrănirea, fluidizarea și întărirea lor;

Menținerea sănătății coloanei

Discurile intervertebrale (cele care absorb șocurile și care se pot hernia și comprimă nervii) au nevoie de mișcare. În timpul unei clase în care asanele sunt echilibrate și sunt integrate suficiente întinderi, aplecări / îndoiri ale coloanei înspre inainte, înapoi, lateral și răsuciri, discurile beneficiază și se mențin suple și rezistente;

Creșterea sănătății oaselor

Exercițiile în care ne susținem propria greutate (planșa, câinele cu fața în jos, echilibru pe brațe), ne întăresc oasele și țin departe osteoporoza;

Îmbunătățește circulația sângelui

Yoga pune sângele în mișcare. Aduce mai mult oxigen la celule, iar acestea funcționează mai bine. Posturile de răsucire îmbunătățesc circulația la nivelul organelor interne; inversiunile cresc fluxul sângelui înspre inimă și plămâni;

Drenează limfa și crește imunitatea

Prin practica yoga – contractarea și întinderea mușchilor, mișcarea și stimularea organelor, intrarea și ieșirea din posturi – creștem drenajul limfatic (lichid vâscos plin de celule de imunitate). Toate aceste exerciții ajută sistemul limfatic să lupte cu infecțiile și să elimine rezidurile toxice produse de funcționarea celulelor;

Îmbunătățește ritmul cardiac;

Scade tensiunea arterială;

Reglează glandele suprarenale

Yoga scade nivelul de cortizol. În mod normal, glandele suprarenale secretă cortizol ca raspuns al unei situații de criză și temporar crește funcția imunității. Dacă nivelul de cortizol rămâne ridicat și după perioada de criză, acesta scade sistemul imunitar. Nivelul crescut de cortizol este asociat cu depresia, osteoporoza, hipertensiune arterială, stresul mărit;

Ne face mai fericiți

Te simți trist / tristă? Încearcă să faci podul (Chakrasana) sau Postura Dansatorului (Natarajasana) . Chiar dacă nu e atât de simplu, studiile au demonstrat că parctica yoga consecventă ajută în cazurile de depresie, crește nivelul de serotonină și scade nivelul de cortizol, ceea ce duce la un nivel crescut de stare de bine / bucurie și la creșterea imunității;

Pune bazele unui stil de viață sănătos

Te miști mai mult, mănânci mai puțin. Yoga ajută în ambele direcții. O practică regulată te ajută să arzi caloriile, iar nivelul spiritual și emoțional al practicii yoga te incurajează să adresezi comportamentele alimentare și greutatea corporală la un nivel mai profund. Yoga te poate inspira să mănânci mai conștient;

Scade nivelul de zahăr din sânge;

Ajută la concentrare

O componentă importantă a practicii yoga este concentrarea pe momentul prezent. Studiile au arătat că o practică regulată de yoga și meditație îmbunătățește coordonarea, timpul de reacție, memoria și concentrarea;

Relaxează sistemul nervos

Yoga te încurajează să te relaxezi, să respiri profund și mai lent, să te concentrezi pe momentul prezent, ceea ce duce la activarea sistemului nervos parasimpatic. Ieșim din starea de alertă (luptă sau fugi) și intăm în starea de calm, digerare și refacere;

Îmbunătățește echilibrul;

Lucrând la echilibrul fizic, aducem echilibru și în celelalte aspecte ale vieții noastre. Vom observa că începem să mâncăm mai echilibrat, vom învăța să luăm pauză de odihnă după perioadele aglomerate și agitate, mintea va fi mai liniștită și starea emoțională va deveni mai calmă;

Eliberează tensiunile din corp

Pe măsură ce practicăm, începem să observăm unde se adună tensiune în corp. Poate fi oriunde – în mușchii feței, limbă, gât, umeri. Dacă ne conectăm cu noi, putem elibera conștient o parte din tensiune, pe când altă parte ar putea să ne ia mai mulți ani de practică până învățăm să o relaxăm;

Crește calitatea somnului;

Crește capacitatea pulmonară

Când practicăm, respirăm mai lent și mai profund, ceea ce este atât mai calmant cât și mai eficient. Yoga promovează respirația pe nas, filtrând aerul de impurități, polen, îl încălzește, îl umezește și îl pregătește pentru intrarea în plămâni;

Previne problemele digestive și îmbunătățește digestia

Ulcer, sindromul colonului iritabil, constipația, toate acestea pot fi agravate de stres. Daca te stresezi mai puțin, suferi mai puțin. Yoga, ca și alte activități fizice, combate constipația și ajută la eliminarea rezidurilor din corp;

Aduce liniște și calm mental

Yoga calmează fluctuațiile minții, spune Patanjali în Yoga Sutra.

Asta înseamnă cu reduce și din buclele vicioase ale frustrării, regretului, furiei, fricii, dorințelor care cauzează stres. Și pentru că stresul este implicat în atâtea probleme de sănătate, cel mai probabil trăim mai mult și mai bine;

Crește încrederea în sine

Mulți suferim de încredere scăzută în noi înșine. Dacă practicăm regulat și cu intenția de auto-examinare și de îmbunătățire și nu doar ca un substitut al altor tipuri de exerciții fizice, putem accesa alte părți ale noastre. Putem experimenta stări de recunoștință, empatie, iertare și putem simți că suntem parte din ceva mai mare;

Ne dă putere interioară

Yoga ne ajută șă facem schimbări în viață. De fapt, acesta este unul din cele mai mari beneficii. Tapas, cuvântul din sanskrită se traduce cu disciplina care susține practica regulată. Iar practica regulată poate fi extinsă pe tot parcursul vieții, combătând inerția și obiceiurile proaste. În timp observăm că fără să depunem efort prea mare ca să schimbăm ceva, mâncăm mai sănătos, ne mișcăm mai mult și obiceiurile bune se adună;

Reduce durerile

Asanele (posturile de yoga) și meditația pot reduce durerile cauzate de artrită, durerile de spate, fibromialgie și alte afecțiuni cronice. Când durerile sunt reduse, dispoziția se schimbă în bine, vrei să fii activ și să reduci medicamentele;

Aduce mai multă conștientizare;

Se îmbunătățesc relațiile cu cei din jur

Iubirea poate nu cucerește tot, dar ajută cu siguranță în procesul de vindecare. Crescând sprijinul emoțional al prietenilor, familiei, comunității, s-a demonstrat că îmbunătățește starea de sănătate și de vindecare. O practică regulată ne deschide către sentimente de prietenie, compasiune, calm și liniște mentală. Acestea împreună cu filozofia yoga de a evita rănirea celorlați, de a spune adevărul și de a lua doar ce ai nevoie, poate să îmbunătățească multe relații;

Ține alergiile și virușii la distanță

Tehnicile de Kriyas, sau de curățare sunt alte elemente ale practicii yoga. Includ de la exerciții de respirație la curățări interne elaborate ale intestinelor. Jala Neti, o tehnică de spălare gentilă a căilor nazale cu apă sărată, elimină polenul, virușii din nas, previne acumularea mucusului și drenează sinusurile;

Promovează grija față de noi înșine

Yoga ne dă uneltele prin care putem aduce schimbarea și putem observa că ne simțim mai bine după prima clasă de yoga. Putem de asemenea observa că beneficiile sunt proporționale cu dedicarea.

Bun, peste tot ai citit că yoga îmbunătățește sănătatea. Acest lucru se repetă cu alte cuvinte în toate beneficiile. Asta pentru că totul este interconectat. Îți schimbi postura, îți schimbi respirația. Schimbi respirația, schimbi sistemul nervos. Schimbi sistemul nervos, schimbi dispoziția. Totul este conectat – osul șoldului de osul gleznei, tu de comunitate, comunitatea de lume… A înțelege această interconectare este vital pentru a înțelege yoga.